Menu
Kontakt Ulubione Szukaj
Zacznij dzień z komfortem trawiennym

Zacznij dzień z komfortem trawiennym

Zdrowy brzuch zapewnia ci komfort, bez wzdęć, odbijania się i bólu. Zdrowe jelita zapewniają prawidłowe trawienie i bezproblemowe wypróżnianie. Jednakże czasami nawet zdrowe jedzenie i sportowy styl życia nie wystarczają dla zachowania odpowiedniej pracy układu trawiennego.

Nowoczesne warunki życia, pełnego stresu i nieregularności, przemysłowo przetworzona żywność z wieloma sztucznymi dodatkami oraz stosowanie leków zakłóca regulację pracy przewodu pokarmowego. Dla zachowania równowagi flory jelitowej konieczne może być wtedy regularne stosowanie bakterii probiotycznych, zwykle bakterii kwasu mlekowego.

Zdrowy żołądek zapewnia ci więcej energii życiowej

Prawdopodobnie dobrze znasz to uczucie. Trudno jest normalnie funkcjonować, kiedy brzuch domaga się Twojej ciągłej uwagi albo doskwierają Ci wzdęcia, gazy lub zaparcie. Te problemy są często wynikiem zaburzonej równowagi mikroflory jelitowej.

Zespół jelita drażliwego to choroba przewodu pokarmowego o charakterze czynnościowym, charakteryzująca się takimi objawami jak: bóle brzucha, skurcze, gazy i odbijanie, biegunka i zaparcia. Patogeneza zespołu jelita drażliwego nie jest znana, jednak występowanie choroby można wiązać z brakiem równowagi mikroflory bakteryjnej. Według badań, częstość występowania zespołu jelita drażliwego wśród populacji osób dorosłych wynosi 15–20%, a choroba ta dotyka częściej kobiety niż mężczyzn.

Badania naukowe

W badaniach Mayo Clinic Uniwersytetu North Dakota przy użyciu tej samej mieszanki bakterii, jaką zastosowano w produkcie Na drażliwe jelita, uzyskano redukcję bólu brzucha i wzdęć u 85% pacjentów, a biegunek i zaparć w 90% przypadków. Za skuteczny efekt uznawano co najmniej 50% redukcję symptomów w skali od 1 do 10.

8 zdrowych zaleceń dla zdrowych jelit

  • Kupuj jak najmniej wysoko przetworzonej żywności zawierającej znaczne ilości substancji dodatkowych – spożywane regularnie mogą zaburzać motorykę jelit.
  • Jadaj w restauracjach gwarantujących wysoką jakość – w barach i jadłodajniach często stosuje się sodę, która spożywana regularnie nie sprzyja pracy jelit.
  • Jedz warzywa i owoce przy każdym posiłku – co najmniej 0,5 kg dziennie.
  • Jedz kasze i ryż brązowy oraz makaron i pieczywo z pełnego przemiału.
  • Ogranicz spożycie ciast i ciastek gotowych, batoników, nadziewanych czekolad i napojów słodzonych.
  • Unikaj słabej jakości margaryny i tłustych wędlin.
  • Wybieraj sezonowe, lokalne produkty – to zapewnia zróżnicowane i zdrowe odżywianie.
  • Pij dużą ilość wody lub herbaty.
  • Wykonuj ćwiczenia fizyczne co najmniej 3 razy w tygodniu.
  • Naucz się ćwiczeń relaksacyjnych, np. ćwiczenia oddechowe czy relaksacja metodą Schultza.