Menu
Kontakt Ulubione Szukaj
Częste pytania

Częste pytania

Gdzie mogę kupić produkty Doppelherz®?

Zasadniczo nasze produkty są dostępne w aptekach oraz niektórych sklepach zielarskich.

Jeśli jakiegoś produktu nie ma w danej aptece – wystarczy poprosić aptekarza o jego zamówienie – towar jest zwykle dostarczany następnego dnia. Praktycznie nie zdarza się by nasze produkty nie były dostępne w jednej z dużych hurtowni farmaceutycznych.

Można je również zamawiać w większości aptek internetowych; niektóre z nich umożliwiają również odbiór osobisty w sieci aptek stacjonarnych – bez kosztów dostawy.

Największe apteki internetowe

Czy suplementy diety są bezpieczne?

Suplementy diety zawierają skoncentrowane składniki, które występuję w tradycyjnej żywności lub były od dziesiątek lat stosowane w celu wspomagania zdrowia np. w formie ziołowych tabletek. Dzięki temu są to składniki, jakie były bezpiecznie stosowane w codziennej diecie przez miliony ludzi w Europie, a często na całym świecie. Warunkiem bezpieczeństwa jest jednak spełnianie przez producenta najwyższych norm jakości. Najlepiej jeśli jest to sprawdzona firma, ze znaną marką, produkująca w farmaceutycznym standardzie jakości WHO (cGMP). Oznacza to, że produkcja jest pod stała kontrolą nadzoru farmaceutycznego a produkty są badane pod kątem jakości i zgodności ze specyfikacją. Skoncentrowana dawka i łatwo odmierzalna forma powoduje, że stosując suplement diety dostarcza do organizmu odpowiednią dawkę substancji aktywnej fizjologicznie bez ryzyka przedawkowania .

Co oznacza określenie „RETARD”?

Produkty oznaczone słowem „ RETARD” oznacza tabletki lub kapsułki o przedłużonym uwalnianiu. Inna nazwa to “Prolongatum” lub skróty: „SR” (ang: sustained release), „MR”
(ang: modified release) itp. W odróżnieniu od zwykłych tabletek czy kapsułek uwalniają one dłużej substancje aktywne, np. witaminy czy składniki mineralne, co jest możliwe dzięki zastosowaniu specjalnych substancji opóźniających uwalnianie, które powoli rozpuszczają się w jelitach lub powoli pęcznieją i zaczynają przepuszczać składniki aktywne.

W przypadku suplementów diety ma to następujące zalety:

  • Pozwala na osłonę żołądka przez podrażnieniem np. solami potasu czy żelaza

  • Pozwala na równomierne uwalnianie składników w ciągu całego dnia, co sprzyja lepszemu ich przyswajaniu

  • Równomierne uwalnianie zapobiega nagłemu skokowi poziomu np. potasu we krwi, co mogłoby być niekorzystne dla pracy serca

  • Pozwala na zabezpieczenie substancji aktywnej przed wpływem soku żołądkowego lub żółci (np. dzięki temu bakterie probiotyczne nie są trawione w żołądku lub w jelicie cienkim)

Dlaczego preparaty Doppelherz zawierają tak wysokie dawki witamin z grupy B i D?

W wyniku spożywania produktów zbożowych oczyszczonych – np. z białej mąki lub białego ryżu - dostarczamy do organizmy mniejszych ilości witamin z grupy B niż w dawnych czasach. Braki wit. B mogą występować również przy diecie bezglutenowej lub innych dietach eliminacyjnych (np. dieta Kwaśniewskiego). Powszechne stosowanie antybiotyków powoduje dodatkowo wytrzebienie korzystnej dla zdrowia flory jelitowej, która produkuje niektóre niezbędne dla zdrowia witaminy, np. witaminy K i B12. Z kolei u osób starszych często dochodzi do słabszego przyswajania niektórych witamin, np. wit. B12. Innym przykładem jest witamina D, która jest produkowana w skórze pod wpływem promieni UV w czasie słonecznych dni. W naszym obszarze geograficznych oraz przy powszechnym stosowaniu filtrów UV zaleca się całoroczne dostarczanie witaminy D w postaci suplementów diety, w dawkach co najmniej 2000 j.m. dla dorosłych i 800 j.m. dla dzieci. Dawki te są bezpieczne, co stwierdzono po wieloletnich badaniach na całym świecie.

Stosowanie witamin z grupy B jest bezpieczne również z tego powodu, że w przypadku ich nadmiaru w organizmie są one łatwo i szybko wydalane z moczem. Nie ma zatem w praktyce ryzyka ich przedawkowania. Ostrożność powinny wykazać jedynie osoby z poważnymi chorobami nerek – zalecana jest wtedy konsultacja lekarzem prowadzącym.

Czy można stosować kilka preparatów Doppelherz jednocześnie?

Generalnie nie zaleca się stosowania jednocześnie więcej niż 2-3 preparatów, podobnie jak przy lekach, chyba że są to preparaty zalecane przez lekarza lub profesjonalnego dietetyka. Przy stosowaniu kilku suplementów diety jednocześnie należy zwrócić szczególną uwagę na to, by nie łączyć preparatów zawierających te same witaminy i składniki mineralne. Przy czym największą uwagę należy zwrócić na witaminę A oraz żelazo, miedź, cynk, mangan i selen: ich łączne dawki nie powinny zwykle przekraczać 100% RWS czyli referencyjnej dawki spożycia, przy czym należy też uwzględnić typowe pokarmy spożywane regularnie np. wątróbkę zawierającą duże dawki żelaza, miedzi i wit. A. Inne witaminy trudniej przedawkować, bowiem albo nie kumulują się w organizmie (witaminy B i C) lub trudno osiągnąć ich szkodliwą dawkę (wit. D i K, magnez, wapń).

Mam problem z połykaniem kapsułek

Staramy się, aby nasze preparaty zawierały naprawdę skuteczne dawki ziół czy składników odżywczych. Z tego powodu nasze kapsułki czy tabletki są niekiedy dość duże. Ma to szczególne znaczenie dla osób starszych albo innych wrażliwych osób, które mogą mieć problem z ich połykaniem. Dlatego nasze tabletki zwykle mają tzw. rowek pozwalający na przełamanie tabletki na pół. Niestety niektóre składniki bardzo trudno “zapakować” w tabletkę: dotyczy to np. oleju rybiego – jest on zwykle produkowany w postaci kapsułek żelatynowych. W przypadku problemów z połykaniem - proponujemy łykać kapsułkę razem z łyżką jogurtu lub serkiem homogenizowanym: wystarczy wrzucić kapsułkę na łyżkę jogurtu i połknąć bez gryzienia. Gęsta i aksamitna konsystencja jogurtu zapobiega przed nieprzyjemnymi odczuciami podczas przełykania. Wystarczy potem popić wodą czy innym napojem i gotowe. Innym rozwiązaniem – nieco niestandardowym – jest pozostawienie kapsułki na pół godziny w niewielkiej ilości letniej wody. Po tym czasie kapsułka zrobi się miękka i łatwiej ją przełknąć popijając wodą.

Kiedy występuje zwiększone zapotrzebowanie na witaminy i minerały?

W okresach wzrostu u dzieci, podczas rekonwalescencji po złamaniach kości, w okresie ciąży i laktacji organizm zwiększa swoje zapotrzebowanie na składniki odżywcze, w tym głównie witaminy i składniki mineralne. Zwiększone zapotrzebowanie powstaje też w stresu zarówno psychicznego, wysiłku fizycznego (np. sport) jak i w warunkach tzw. stresu oksydacyjnego (np. podczas takich chorób jak cukrzyca lub przy stosowaniu używek: alkohol, nikotyna).

Czy jest sens stosować magnez i wapń razem?

W przeszłości uważano, że jednoczesne stosowanie magnezu i wapń nie jest zalecane, ponieważ może to niekorzystnie wpływać na ich wchłanianie. Jednakże nowsze badania wykazały, że jest odwrotnie: w dawkach fizjologicznych oba składniki mineralne wspomagają swoje przyswajanie a dodatkowo oba wspomagają się we wbudowywaniu do kości. Sprzyja temu również dodatek witamin D, K i C. Taka kombinacja składników zapobiega też odkładaniu się wapnia w naczyniach krwionośnych (miażdżyca) zamiast w kościach.

Czym są suplementy diety

Suplementy diety to specyficzne produkty spożywcze występujące w postaci łatwej do odmierzenia i dawkowania: kapsułek, tabletek, pastylek lub żelków, proszku (w saszetce lub pojemniku), płynu w butelce lub fiolce, tabletek musujących itp. Z definicji zawierają skoncentrowane składniki odżywcze lub inne składniki aktywne (np. ekstrakty roślinne) a ich zadaniem jest uzupełnianie diety, która z jakichś powodów nie zawiera wystarczającej ich ilości lub też zwiększenie podaży składnika, który działa korzystnie na zdrowie. Przy czym korzystny wpływ na zdrowie powinien być dobrze udowodniony naukowo i zaaprobowany przez Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności (EFSA). W szczególnych sytuacjach – jeśli jest to dobrze udowodnione i zalecane klinicznie – suplementy diety mogą być również stosowane w celu zmniejszenia ryzyka rozwoju określonej choroby. Np. udowodniono, że stosowanie witaminy D i wapnia może zmniejszać ryzyko rozwoju osteoporozy u kobiet po menopauzie.

Wiele składników roślinnych, np. wyciągi z borówki, z melisy, z Ginkgo biloba itd jest stosowanych w oparciu o wielowiekową wiedzę ziołoleczniczą, natomiast nie udowodniono ich skuteczności klinicznej, w sposób jaki jest obecnie wymagany wobec nowych leków syntetycznych: z zastosowaniem badań z podwójną ślepą próbą kontrolną i na dużych grupach pacjentów. Podobna sytuacja dotyczy jednak również tzw. leków tradycyjnych - głównie leków ziołowych, które od dziesiątek a czasem setek lat są stosowane w praktyce lekarskiej ale często nie posiadają wystarczających, nowoczesnych badań klinicznych.

Co oznacza określenie “mikrogranulki”

Nową formą suplementów diety są tzw. mikrogranulki, znane już od wielu lat w Europie, ale jeszcze niezbyt popularne w Polsce. Są to malutkie granulki zapakowane w podłużne saszetki, które wystarczy rozerwać na jednym z końców i wysypać na język oraz połknąć. Nie wymagają one popijania. Zwykle ulegają szybkiemu rozpuszczeniu na języku lub natychmiast po dostaniu się do żołądka. Plusem takiego rozwiązania jest możliwość łatwego i szybkiego zastosowania bez konieczności popijania. Dodatkową zaletą jest szybsze działanie oraz lepsze przyswajanie z uwagi na rozpuszczanie się już w jamie ustnej. Jest to szczególnie wygodne w pracy, podczas treningu czy w czasie podróży.

 

Magnez B6 Forte Ultra Fast

Czy stosowanie suplementów ma sens?

Często pojawia się opinia, że stosowanie suplementów nie ma sensu, bowiem prawidłowe odżywianie dostarcza wszystkich niezbędnych składników odżywczych. W zasadzie jest to prawda. W pierwszym rzędzie powinniśmy zadbać by nasz codzienne jedzenie było zdrowe, urozmaicone, najlepiej na bazie żywności ekologicznej i bez nadmiernych ilości mięsa czy słodyczy, za to z duża ilością warzyw (najlepiej 5 porcji dziennie) i ryb morskich (co najmniej 2 razy w tygodniu). Pytanie tylko jak wielu z nas tak się odżywia na co dzień?

Często zaczynamy się zastanawiać nad koniecznością zadbania o zdrowie i nasze odżywianie dopiero gdy zauważymy pierwsze objawy choroby. W takiej sytuacji poza przestawieniem się na zdrową dietę warto się okresowo wspomóc skoncentrowanymi składnikami zawartymi w suplementach diety, aby szybciej przywrócić równowagę w organizmie. Tą metodą możemy dostarczyć składników, które są znane z korzystnego działania prozdrowotnego, a niekiedy z działania profilaktycznego – czyli zmniejszającego ryzyko rozwoju niektórych chorób. Np. jeśli mamy podwyższony poziomu cholesterolu – poza zmianą stylu życia i odżywiania może być pomocne zastosowanie suplementu diety zawierającego odpowiednią dawkę steroli roślinnych, które skutecznie obniżają poziom cholesterolu. Istnieje sporo składników diety, które wykazały w badaniach klinicznych skuteczne działanie obniżające ryzyko rozwoju niektórych chorób. Należą do nich np. : wapń i witamina D – dla obniżenia ryzyka osteoporozy, kwasy tłuszczowe DHA i EPA – przy nadciśnieniu lub wysokim poziomie trójglicerydów, luteina – przy AMD (zmniejszają ryzyko postępu degeneracji plami żółtej) itd.

Kiedy możemy potrzebować większych ilości składników odżywczych?

Istnieje wiele sytuacji, w których organizm zwiększa swoje zapotrzebowanie na witaminy, sole mineralne i inne składniki : jak przeciwutleniacze czy bioflawonoidy roślinne:

  • Stres, intensywna praca umysłowa (egzaminy) lub fizyczna (uprawianie sportu lub praca fizyczna)

  • Spożywanie znacznych ilości żywności przetworzonej (np. produkty z białej mąki, wędliny, dania gotowe, gotowe sałatki, mrożonki, suszone owoce, desery i słodycze ) , bowiem prawie każdy proces technologiczny, np. krojenie, gotowanie, suszenie, konserwowanie pozbawia żywność pewnej ilości składników odżywczych. Np. gotowanie powoduje rozkład kwasu foliowego zawartego np. w warzywach.

  • Przedłużone przechowywanie, nawet w zamrażarce, może obniżać zawartość witamin w pokarmie. Z kolei oleje roślinne podlegają utlenianiu pod wpływem światła, zatem przechowywanie ich w zwykłej butelce, na półce szybko pozbawia ich zdrowych kwasów nienasyconych. Szczególnie wrażliwy jest olej lniany i oliwa z oliwek.

  • Wysokie spożycie alkoholu, papierosów lub innych używek

  • Narażenie na zanieczyszczenie środowiska lub praca w warunkach szkodliwych (narażenia na skażenie chemiczne)

  • Unikanie słońca (np. przebywanie w domu w ciągu dnia ) lub stosowanie filtrów słonecznych wymaga suplementacji witaminą D przez cały rok. Witamina D jest syntetyzowana w skórze pod wpływem słońca - trudno ją dostarczyć w odpowiedniej dawce z pokarmem.

  • Ciąża i karmienie piersią - w tym okresie znacznie zwiększa się zapotrzebowanie na wapń, żelazo i kwasy tłuszczowe DHA) niezbędne dla gwałtownego rozwoju płodu .

  • Okres po menopauzie - większone zapotrzebowanie na wapń, magnez, wit. D i K

  • Dieta wegańska, bezglutenowa, bezmleczna lub wegetariańska – szczególnie pierwsze dwie diety wymagają dbania o dostarczanie odpowiednich ilości witamin z grupy B (np. B12) oraz wapnia i żelaza.

  • Osoby starsze – u osób starszych istnieje kilka czynników, które mogą łatwo prowadzić do niedożywienia lub anemii:

    • obniżenie apetytu

    • osłabiona praca jelit i/lub zaburzona flora jelitowa, co obniża przyswajanie składników odżywczych w jelitach, np. witaminy B12 i żelaza.

    • choroby mające wpływ na metabolizm i przyswajanie składników odżywczych (np. choroby nerek, choroby gastrologiczne, problemy stomatologiczne)

    • długotrwałe stosowanie leków, które mogą zaburzać przyswajanie składników odżywczych lub przyspieszać ich usuwanie z organizmu (np. niektóre leki na nadciśnienie zwiększają wydalanie moczu)

  • Niektóre choroby przewlekłe (np. cukrzyca) lub stany przed chorobowe (np. stan przedcukrzycowy). W cukrzycy i wielu innych chorobach dochodzi do procesu zwiększonego powstawania wolnych rodników tlenowych (tzw. stres oksydacyjny); w jego ograniczeniu mogą pomóc antyoksydanty – w postaci niektórych witamin i bioflawonoidów roślinnych (np. polifenoli z czerwonych winogron).